петак, 8. фебруар 2013.

Domaćica - kako napraviti papirni šablon za vez

Prvi ručni rad koji me je baka učila je vez . Nacrtala mi je devojčice koje se kližu na jezeru  i cvetove . Cvetove je uvek crtala iste , jednostavne  čak i kad je žvrljala samnom po papiru  .




Nisam ga nikada završila . Govorila bi mi da jako lepo radim ali nikada ništa ne završim . Počela sam sada da ipak završavam svaki svoj rad jer sada kada je nema samnom  ko će mi gunđati kao ona . Pre par godina našla sam lepu domaćicu koja mi je trebala za neki projekat . Znate onu domaćicu vezenu za kuhinju . Malo moderne tehnologije i od fotografije nastade mustra za koju sam mislila da bi se mogla upotrebiti i za ono za šta je namenjena vez . Kliknite na sliku za pdf  blok poster u prirodnoj veličini . Ako hoćete sami da pravite svoje postere i uveličavate nešto možete to ovde gde sam i ja to uradila . Samo ga odštampajte na štampaču kada ga preuzmete kliknuvši na sliku dole   slepite delove  i precrtajte na platno sa dole opisanom tehnikom pravljenja šablona bušenjem rupica  .
Ovako izgleda kada se spoji blok poster  iz pdf gore  . Kako se papir pomalo izgužvao nalikuje  platnu  a to mi je i trebalo instant domaćica za moj projekat .

Nanošenje slike za vez
Pravljenje šablona od papira koji  se izbocka po linijama crteža sa iglom tako da se stvore otvori kroz koju će boja prolaziti . Šablon se postavi iznad platna na koji hoćemo da prenesemo crtež i učvrstimo nečim teškim da se ne bi pomeralo  . Nanosimo  perivu boju trljajuči sa sunđerom ili dečijm flomasterom koji se može oprati tako da se slika ne pocepa ili pomeri . Posle fiksiramo crtež koji smo dobili kada uklonimo šablon peglanjem preko krpe  iznad platna sa crtežom .






neki od ispisa koji su se nalazili na domaćicama  (izvor wikipedija)
  • "Kuvarice manje zbori, da ti ručak ne zagori!"
  • "Kuvarice dobro kuvaj, ali ipak novce čuvaj!"
  • "Dimničaru, đavolsko stvorenje, ne diraj me izgoret će mi pečenje!"
  • "Cura crna, pa i vino crno, nije čudo, ako sam posrn'o"
  • "Hladna voda dobro prija, umi se i ti, pa ću i ja"
  • "Koja žena muža čuva, ta mu dobar ručak kuva"
  • "Jelo treba tako stvorit, da ne može niko prigovrit"
  • "Vatra gori, kupus krčka, u rerni se peče guska"
  • "Dobro došli mili gosti, kod nas se ne posti"
  • "U kujni mužu mesta nema, gde mu žena ručak sprema"
  • "Ružice, srećo moja, daj da ti ljubim, medna usta tvoja"
  • "U šumi ljubičica cvate, a u srcu ljubav samo za te"
  • "Ko se mije dinar da, samo svekar badava, jer se svekar istrošio, dok je mene isprosio".
  • "Srbin ima četir slova stara, samo sloga Srbina spašava"
  • "Ruka ruku mije, obraz obadvije"
  • "Il mi dragi piši, il nemoj nikada doći, teško mi te je čekati u toj tužnoj noći!"
  •  "Muško, žensko, staro, mlado, zrelo voće jede rado"
i naravno nešto najnovije za " modernu domaícu "
  • " Od šporeta kompjuter joj draži šta u njemu domaćica traži ? "
Sličice za inspiraciju koje se mogu iskoristiti za jastučnice














 Mali podsetnik osnovnih vrsta bodova za ručni vez
sa




5 коментара:

  1. Predivno,tako me podsetilo na davno proslo vreme i jos nesto,nista nije bez razloga,ovih dana nakon doooosta godina pocela da vezem haljinu,sto znaci da je inspiracija potvrdjena da sam na dobrom putu,Hvala duso draga na odlicnom savetu za preslikavanje .

    ОдговориИзбриши
  2. Fenomenalno, vratila sam se u detinjstvo hocu da naucim da trukujem i hocu da vezem pun vez i domacice koje imaju sjajne poruke pune ljubavi😍

    ОдговориИзбриши
  3. Drago mi je da Vam se dopada! Samo napred, ručnim radom ostavljamo deo duše i ljubavi našim najmilijima. Kroz bakine i prabakine radove mogu da ispričam deci o divnim ženama koje stoje iza nas. 😍

    ОдговориИзбриши
  4. Deluje komplikovano a tako je jednostavno
    Hvala vam na objasnjenju

    ОдговориИзбриши